IK vind dat als ik iets via een webshop bestel ik het morgen in huis moet hebben… In ieder geval overmorgen. Snelheid van handelen is noodzakelijk. Dus wat gij wil dat u geschied doe dat ook een ander aan.
Er kwam een bestelling binnen voor 3 artikelen, waaronder pasta in de vorm van fietsjes… Na voorraad grondig onderzocht te hebben waren die nou net niet meer op voorraad, wel auto’s http://bit.ly/eDPm8W, vrachtwagens, stieren, kippen, lokomotiefjes en hartjes. Dus direct klant een mailtje gestuurd met de melding en het voorstel 2 zakjes andersoortige pasta te sturen. De volgende ochtend nog geen reactie dus het opgegeven telefoonnummer gebeld. De man in kwestie wist van geen bestelling, zijn vrouw was daar waarschijnlijk verantwoordelijk voor. Ik de case uitgelegd, waarbij zijn totaal voor mij onverwachte reactie was: er sterven in de derde wereld dagelijks tienduizenden mensen aan ondervoeding en jij valt mij lastig over pasta in een bepaald vormpje?????????????
Stilte, stilte, stilte. Uiteraard had de man gelijk, maar voor hetzelfde geld was hij link geworden omdat iets op de site stond dat niet op voorraad was.
Wijze les van die dag: ook in zaken doen geldt: ga er niet vanuit dat je klant of leverancier dezelfde normen en waarden heeft als jij en anticipeer op de communicatie.
Geef als eerste een reactie