Soms wil iemand gewoon contact hebben via de telefoon.



Vergeet in dit digitale tijdperk telefoonnummer en telefonische bereikbaarheid niet.


Een mailtje en vervolgens een belletje van een oude dame bevestigt weer het principe : ga niet van jezelf uit.


In de telegraaf kwam onze jak_to_go uitgebreid in beeld en geschrift aan de beurt. Naast diverse bestellingen en ‘websiteverkeer’ kreeg ik een mailtje van een oude dame die meldde:


Uw geweldige jak_to_go zou ik graag willen hebben, al was het maar dat spullen in de zakken van een jas aan het lijf gemakkelijker is dan in een tas. Ik heb stokoude gewrichten en zo zou niet alleen mijn eigen vervoer via vliegtuig gemakkelijker worden maar zelfs wordt winkelen aantrekkelijker. Ik bel u morgen op. Met de computer kom ik er niet uit om te bestellen en ik vind het ook niet prettig mijn banknummer aan te geven op de computerronde.


Ze belde inderdaad de volgende ochtend en we spraken af dat ze een mailtje zou sturen met haar gegevens en haar bestelling.


Naast deze gevraagde gegevens schreef ze tevens:


Fijn dat ik U telefonisch te pakken kon krijgen. De geldzaken-nummers heb ik toch maar liever niet op internet en U bent welhaast een uitzondering door Uw telefoonummer te melden.


Diverse mensen vinden persoonlijk contact heel prettig, hebben geen computer en/of kunnen er niet mee omgaan, hebben, kunnen of willen niet telebankieren.

Met name de oudere mens die redelijk veel “werkkapitaal” heeft wil nog steeds graag op de ouderwetse manier zaken doen.

Een telefoonnummer op een site geeft vertrouwen, je bent als leverancier rechtstreeks bereikbaar voor vragen en ook voor bestellingen. Maar ook voor persberichten en advertenties is het een noodzakelijk gegeven. Waarbij telefonische bereikbaarheid natuurlijk een must is, want inspreken in een voicemail is zeker niet ieders ding……


Dus hoort zegt het voort : soms wil iemand gewoon contact hebben via de telefoon !