#KADOTIP 100



In de afgelopen 5 maanden heb ik inmiddels 99 keer een #KADOTIP gepost.

Dat waren tips:

  • HOE met kadootjes om te gaanb.v. na een evenement een reactie te tonen
  • WAT een aanleiding kan zijn
  • WAAR : beurs, bijeenkomst, uit of thuis
  • WANNEER , kampioenschap, introduktie nieuw produkt of site, pasen, zomervakantie of sinterklaas ipv kerst.

Maar ook voorstellen als noviteiten, artikelen die in mijn assortiment voorkomen, zowel voor particulieren als zakelijke relatiegeschenken, al dan niet te personaliseren (voorzien van logo of naam).

De basis voor een goedgekozen kado is echter aandacht, aandacht en nog eens aandacht

  • besteed er tijd aan
  • denk erover na
  • verplaats je in de persoon of doelgroep maar ook in jezelf
  • wat wil je uitstralen
  • wat zijn je USP’s wanneer
  • hoe moet het aangeboden worden.

Maar ook thema’s als leveringstermijn kosten zijn belangrijke pijlers op basis waarvan je tot een conclusie komt. Dat houdt niet in dat een duurder kado meer op prijs gesteld wordt want ook dan kan je de plank totaal mis slaan. En te laat is lastig maar kan opgelost worden. Het ‘voordeel’ is dat je dan 2x iets kunt geven. Altijd van een nadeel een voordeel maken.

Niets mooiers dan een verbaasde lach, een omhelzing als dank, een “dat je dat nog weet” of het wegpinken van een traan.

Want IETS vinden kan iedereen, maar DAT vinden kost tijd, energie, heel veel inleving en een proffesional kan helpen.


Maar mijn ultieme advies is : BEDENK MET JE HOOFD en GEEF MET JE HART!