Je hebt service en service, het verschil zit in de ZORG.



Na een gebeurtenis van gisteren denk ik na over het woord SERVICE en met name de inhoud ervan.

Het elastiek van mijn motor tanktas was uitgerekt, dusdanig dat het onverantwoord was ermee te rijden. Het risico van losschieten met alle gevolgen was niet acceptabel. Dus na weken hem eindelijk naar de plaatselijke schoenmaker Klok schoenreparatie gebracht. De originele lengte van het elastiek was niet te traceren, dus Mr. Klok (geen motorrijder) meldde : 9 centimeter.
Heb je er haast mee of mag het overmorgen? Ach, die paar dagen kunnen er ook wel bij en daarbij er stond geen motorrit gepland.
Toen bleek na passen dat het elastiek 2 centimeter te lang was…….. de haakjes bleven niet eens zitten, dus weer naar Mr. Klok die meldde ach dat lossen we zo op, ik weet nu hoe het in elkaar zit, morgen klaar.
Bij binnenkomst werd ik ontvangen met de woorden : mevrouw motortas. (herkenning is al prettig) en overhandigde de tas waarbij zijn reactie was toen ik mijn portemonee opende, nee hoor, SERVICE……..

Hoooooooooo, service.?? Dit gaat mijn gevoel bij het woord service ver te boven, dit is klantenbinding !

Ik versta onder service de handelingen en aftersales waar je recht op hebt, niet het oplossen van een fout van de klant……
Dus ff op Wikipedia en in de van Dale gekeken.

Service is een dienst, maar het woordje ZORG is het onderscheidende in de diensten tussen het ene en het andere bedrijf. Dus even mijn gevoel bij service ff aanpassen…

Ik stel hoge eisen aan mijn leveranciers, verwacht meedenken, creativiteit, inschattingsvermogen en ook het binnen redelijke grenzen oplossen van onverwachte gebeurtenissen.

DAT mogen mijn klanten ook van Kado-unieK verwachten.

Je hebt service en service, het verschil zit in de ZORG.