Webshopeigenaren : wil je overleven dan is MEER service een must.

Bijzonder stuk in de Telegraaf over webshops. De rek blijkt uit de webshopmarkt. Kopers willen voelen, vergelijken en beoordelen. Het advies luidt een echte winkel naast een webwinkel.

De afgelopen week ben ik online op zoek gegaan naar een bepaald artikel (vele stuks nodig als relatiegeschenk) en heb het in diverse shops gevonden. Daar bellen sneller gaat begonnen met bellen begonnen en wat bleek dat veel shops geen telefoonnummer en ook geen vestigingsadres hebben gemeld. De shopeigenaren die ik wel aan de telefoon kregen stelden per definitie een wedervraag: welk artikel? Hoe ziet het eruit kunt u een bestelcode doorgeven? En vervolgens me op lieten hangen zonder terugbelnummer, wanneer ik ze nodig heb, hoeveel etc. NOPPES.
Uiteindelijk ben ik na veel gezoek bij de importeur terecht gekomen. WEL een telefoonnummer.

Hij : (verkoper) : u moet klant worden en dan kunt u zien wanneer ze binnen komen, naar verwachting deze week.
Ik : kun je het in de gaten houden en contact met me opnemen als ze leverbaar zijn?
Hij : Nee ik bel u niet, u moet het zelf maar in de gaten houden.

Ok zo gezegd zo gedaan en de lading werd deze week verwacht, elke dag online gechecked TOTDAT ineens week 3 werd gemeld (het is nu week 2). Mail gestuurd (na winkelopeningstijden gekeken) en kreeg de schriftelijke droge reactie : als de leveringsweek verschoven is dan zal het wel later geleverd worden. Toch maar weer gebeld.

Hij (andere hij dan de eerste keer) : We verwachten ze vandaag (donderdag) en dan kunnen ze morgen (vrijdag) verzonden worden.
Ik : Zal ik dan alvast een order aanmaken?
Hij : Nee, want ik weet niet wat er met de backorder gebeurt, waarschijnlijk hebben geplaatste orders NADAT ze op voorraad zijn een hogere prioriteit.
Ik : Kun je het dan in de gaten houden en me bellen…? kan ik afhalen??? kan er per expresse verzonden worden ?????
Hij : Nee, nee, NEE !

Totaal gedesorienteerd zit ik naar mijn scherm te kijken.
Is het logisch dat het niet goed gaat met de Nederlandse economie, als dit het serviceniveau is?
Is het te veel gevraagd om mee te denken?
Is dit de eerste en tevens laatste keer dat ik bij dit bedrijf bestel?
Ja, ja, JA !