Een ervaringsnotitie: Giga succes: de trolleys voor Zorg en ICT 2012



Een ervaringsnotitie: Giga succes: de trolleys voor Zorg en ICT 2012

Begin dit jaar begonnen we na te denken over een leuke pakkende gadget voor de beurs Zorg en ICT en vervolgens stuitte ik op de trolley’s van Kado-unieK. Het pakte me direct en heb contact gezocht met Herma van Kado-unieK.
Herma vertelde dat je bij aanschaf van deze trolley er logistiek rekening mee moet houden, maar ach, dat zou wel goed komen! Dat kwam ook wel goed, maar ze had gelijk, je moet er inderdaad logistiek wel rekening mee houden.
De trolleys werden keurig op tijd bezorgd en ik schrok toch wel van de grootte van de dozen waar de karretjes in zitten. We hebben toen besloten een busje te huren, daar konden gelijk de overige zaken voor de beurs ook bij. Achteraf erg handig, want je kan je voorraad mooi in de bus laten staan en zo elke keer weer een doos naar je stand toe halen.
We hebben er 3 dagen gestaan en ’s-morgens begonnen we met ongeveer 50 trolleys uit de bus naar de stand te halen. Het in elkaar vouwen is echt een fluitje van een cent, daar heb je na 3 dozen vouwen een flinke handigheid in. Ik kan stellen dat een trolley in 15/20 seconden in elkaar zit.
Wij hadden de achterwand van onze stand volgehangen met trolleys (gewoon met spijkertjes aan de wand). Echt een mooi gezicht!
Het eerste half uur deelden we geen enkele trolley uit en dan knijp je ‘m wel even. Daarna ging het als een trein. Na een paar uur zag je de trolleys overal voorbij rijden met ONS LOGO…wat een mooi gezicht!
Ik heb in deze 3 dagen nog nooit zoveel complimenten ontvangen! Er kwamen concollega’s langs en vroegen: Wie heeft dit verzonnen? Dat hadden wij moeten verzinnen!
Het mooie is, dat mensen al de folders van de concurrent in de trolley stoppen. Ook jassen en tassen werden er ingestopt en de bezoekers hadden zo hun handen vrij.
Tussen de middag, zaten mensen buiten, en werd de trolley als tafeltje gebruikt voor de lunch.
Ook om je gesprek te beginnen met de bezoeker helpt deze gadget je. Mensen blijven gewoon staan en willen weten wat het nou precies is.
Wat me ook opviel is dat jong en oud er mee willen lopen. Jonge studenten die daar rondliepen waren net zo enthousiast.
Voordelen:
Mooie gadget die de naam van je bedrijf over de hele beurs verspreidt (naamsbekendheid)
Handig item om je gesprek te beginnen met je bezoeker
Frist je stand enorm op
Mensen hebben hun handen vrij wanneer ze trolley gebruiken
Wanneer je je leads nabelt, hoef je alleen maar te zeggen: wij waren degene met de trolleys en iedereen weet wie je bent.
Uitdagingen:
Je hebt een bus nodig om de trolleys te vervoeren. De dozen zijn echt te groot om ze in auto’s te vervoeren.
Beursstand moet ruim zijn om je trolleys uit te stallen.
Genoeg standbemanning aanwezig, om tussendoor trolleys te halen en te vouwen.

Het zal lastig worden volgend jaar qua uitstraling over dit succes heen te komen, maar we gaan ervoor……


En als bedankje voor de super communicatie en uiteraard het succes een taart voorzien van alle toepasselijke quotes en namen……