Ontzorgen, uit handen nemen en up to date houden
Check, check, check, niet double maar triple check uniek is een keuze
Voor Corona uniek is een keuze
Voor Corona kregen we een bestelling en werd deze eerst bij ons afgeleverd. Gecontroleerd en bij klant afgeleverd. Tenzij het een door ervaring betrouwbare leverancier was gebleken. Dan mocht de bestelling rechtstreeks naar klant. Voor ons standaard, maar uniek is een keuze.
Tijdens Corona
In februari 2020, toen de lockdown door de Corona zijn intrede. Switchten wij in eerste instantie naar hart onder de riem pakketjes, vervolgens vrimibo pakketjes. Ook teams lunchboxen, borrelpakketjes, zomerleuks en vervangende cateringboxen. Tussendoor organiseerden we nog bijzondere dag dozen: paaseitjes met leuks, sinterklaas letters. De eerste letter van de voor- en achternaam, kersttollen en oliebollen.
Belangrijkste was het ontzorgen van de relatie. We stelden de box samen, witte, gekleurde of bedrukte brievenbus doos, standaard bruine, witte of logokleur doos. Een toepasselijke persoonlijke kaart en uiteraard de inhoud. Relatie hoefde alleen maar de adreslijst te mailen. Vertrouwde erop dat wij de handling, verzending en follow-up regelen. Want dat hele proces ging logischerwij niet vanzelf.
Regelmatig was de adreslijst niet in de goede format. Zowel voorletters als voornaam, huisnummer en toevoeging stonden in 1 kolom. Regelmatig klopte de postcode niet. Gelukkig hebben wij goede kennis van een spreadsheet dus met enige inspanning en tijd was de lijst goed. Eea kon aangepast en verzonden worden.
We hielden de contactpersoon per dag op de hoogte van het aantal afleveringen. Daarna de retouren oplossen……
Adres behandeling uniek is een keuze
Adressen die niet klopten, werknemers die waren verhuist of als de ontvanger niet thuis was bij een NIET brievenbus pakket. Hij of zij het pakket niet af haalden kwam het pakkt weer bij ons terug.
En ook daar komt het unieke van Kado-unieK weer om de hoek. Achterhaalden het goede of nieuwe adres. We pakten de inhoud in een nieuwe doos en verzonden hem opnieuw, waarbij het hele verzend poces weer opnieuw begon. We verzonden meestal met DHL. Ik gaf de nieuwe adressen en postcodes door. Daardoor was de foutmelding van een volgende sessie verminderd.
Waarom nieuwe doos zul je denken: je moet niet weten hoeveel stickers er nodig zijn voor een retour zending. Met name wat een doos tijdens een retourervaring mee maakt…….
Na Corona
Uiteraard speelden wij in op de situatie, bedachten leuke en lekkere attenties. We regelden en door de aftersales hadden wij totaal geen overheidssteun nodig, sterker nog. Desalniettemin zijn we blij dat er weer meer mogelijk is. Kinderen en studenten kunnen weer naar school en universiteit. Werknemers kunnen elkaar weer naast de zakelijke gesprekken bij het koffieapparaat bijkletsen.